کد خبر: ۱۰۸۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ 20 December 2022

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به ناترازی تولید و مصرف گاز و عدم تحقق برنامه های بخش تولید گفت: مصرف گاز بخش خانگی گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

بگزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک گیلان مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان عصر روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف انرژی سوخت به ویژه گاز اظهار کرد: از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف کشور و استان برنامه شرکت گاز در پایداری گاز بوده تا تولید و مصرف هم تراز باشند، اما تحریم ها و فشار های موجود اقتصادی در جامعه باعث عدم هم تراز شدن در بحث تولید و مصرف شده است.

عیسی جمال نیکویی با بیان این مطلب که گازرسانی به بیش از ۹۶ درصد روستاها انجام شده، گفت: تمام تلاش ما در استان این است که گازرسانی به صورت کامل انجام شود و این در حال تحقق است اما متاسفانه در حوزه تولید برنامه ها محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه ریزی هایی برای افزایش تولید صورت گرفته است، گفت: با اجرایی شدن این برنامه ها در طولانی مدت شاهد افزایش تولید گاز خواهیم بود.

جمال نیکویی افزود: امسال میزان مصرف خانگی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته و در حال حاضر روند مصرف خانگی صعودی است.

وی به مطالبات شرکت گاز نیز اشاره کرد و گفت: کل مطالبات شرکت گاز ۱۸۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۵۰ میلیارد تومان سهم بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به روند صعودی مصرف سوخت در روزهای اخیر گفت: تلاش همه ما در شرکت گاز این است که گاز را از دور دست ها به در خانه های مردم برسانیم. دومین ذخایر دنیا و سومین تولید کننده گاز در دنیا هستیم اما با توجه به جمعیت چهارمین کشور مصرف کننده هستیم.

وی با تاکید بر مصرف بهینه گاز و رعایت پوشش مناسب با فصل سرد در خانه‌ها، گفت: از مردم تقاضا می شود که دمای آسایش(۱۸-۲۱ درجه) را رعایت کنند.

مدیر عامل در خصوص مدیریت ناترازی تولید و مصرف گاز یادآور شد: با تشکیل کارگروهی با ریاست استانداری که دبیری آن بر عهده شرکت گاز است، این کارگروه سعی در محدود کردن مصرف بی رویه دارد.

وی افزود: هر مشترکی نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش مصرف داشته باشد به ازای هریک درصد ۳ درصد تخفیف در پرداخت گاز بها خواهند داشت.

جمال نیکویی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز گفت: ۶۴ درصد مشترکان خانگی، ۳۵ درصد گاز را مصرف می‌کنند و مابقی مصرف گاز متعلق به سایر مشترکان یعنی پرمصرف‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: همه مشترکین خانگی و تجاری می توانند با وارد کردن شماره اشتراک موتور خانه های معیوب و پایش آن توسط کارشناسان بهینه سازی نسبت به رفع آن اقدام کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار